2012. május 29., kedd

Konfitált kacsacomb


Nagyon próbáltam, de erről az ételről egyszerűen nem sikerült normális fotót készíteni. A pirításhoz nem azt a serpenyőt kellett volna használnom, mert letapadt a bőre és elszakadt. De felteszem, mert mindez cseppet sem von le abból, hogy mennyire finom volt.

Régóta szerettem volna már konfitált kacsát készíteni, de valahogy mindig elmaradt. A múltkor azonban kettesben jártuk a piacot Tamással és azon agyaltunk, h mi legyen a hétvégi menü, amikor eszembe jutott, hogy egy ideje nem készítettem kacsát. Na akkor uccu neki, kacsa lesz! Először narancsos, aszalt szilvás verzióval indultunk, de aztán mégiscsak ez lett belőle. És milyen jó lett belőle! Igazi magára hagyható, kevés munkával nagyot alakítós fogás!

Hozzávalók:
  • fejenként 1 kacsacomb (vagy ki mennyit bír; és eltartható a dolog, érdemes lehet többet is készíteni - nálam most 4 comb került a tálba)
  • só, bors
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 2-3 szál újhagyma vagy 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 1 dl leves (alaplé)
  • annyi zsír, ami a combokat a tálban teljesen elfedi
Az elkészítés annyi előkészítést igényel, hogy a megmosott és megszárított combokat jól be kell sózni, és lefedve egy éjszakát (de legalább 4-5 órát) pihentetni kell a hűtőben. Ezalatt a só kivon a combokból némi nedvet, amit a pihentetés végén leöntöttem róla.
A sót egy papírtörlővel letörölgettem a húsokról, törtem rájuk némi borsot és bepakoltam mindet egy tűzálló tálba. Ráöntöttem a levest, beledobtam a tálba a fokhagyma gerezdeket (párat a combok közé is dugtam), a hagymát és felöntöttem az egészet a zsírral - nekem most vegyesen kacsa és mangalica zsírom volt otthon - úgy hogy teljesen ellepje a combokat és semmi ne kandikáljon ki alóla.

Ezután sokáig semmi egyéb teendőnk nincsen, mint a 150 fokos sütőben parkoltatni a zsírban úszkáló cupákokat, legalább 2,5 órán át. Természetesen ez a combok méretétől is függ, szóval érdemes egy villával vagy fogpiszkálóval ellenőrizni, hogy mikor szuperpuha a hús. Nekem majd' 3 órán át csücsültek a melegben.

Ezután több verzió is lehetséges. Ha nem azonnali fogyasztásra készítettük az étket, egyszerűen csak kihalásszuk a hagymákat, miegymást, kihűtjük a zsírban az egészet és hűtőbe toljuk. Mivel a zsír ellepi az értékes falatokat, levegővel pedig hírből sem találkozik, sokáig (akár hetekig) őrizgethetjük így a húst. Nekem 2 comb még mindig a hűtőben várja sorsát, bár az egyiket már hidegen megpiszkáltam kicsit egy mohó pillanatban. :-)))

A másik két combot viszont még azon melegiben serpenyőbe csaptam és bőrével lefelé fordítva aranyosra pirítottam. Szaftos, ropogós, igazi élvezet! Krumplipürével és céklával ettünk, amúgy á la klasszik vasárnapi ebéd.

Mindenkinek szívből ajánlom, akár vendégségek előtti felkészülés gyanánt is. Aztán már csak a pirongatás fázisa marad és a sok elégedett dicséret bezsebelése.

Nincsenek megjegyzések: