2012. május 3., csütörtök

Sült bébicsirke



Ez egy ittragadt kép és recept, amit még Húsvétra készítettem nagy örömmel, mert ez volt az első alkalom, hogy bébicsirke került a kezeim közé. Elhatároztam, hogy márpedig én ezt fogok készíteni és egy jó héttel előre meg is rendeltem a Csarnokban két pipikét.

Nos az elhatározás az egy dolog. Aztán amikor a kezembe kaptam a picurka kis csirkéket, nos az egy másik. Vidéki lányként persze hamar túltettem magam a sajnálkozós fázison és el is határoztam, hogy nem bonyolítom túl az elkészítést, maradok a fincsi klasszikus vonalnál. Krumplipüré került a ropogósra sült pipik mellé és uborkasaláta.

A recept nem is igényel nagy elbeszélést, inkább csak úgy mondom, hogy a megmosott és megszárított csirkéket kívülről és belülről is alaposan bekentem sóval és borssal fűszerezett vajjal, a belsejébe pedig fokhagymát és fűszereket tömtem (kinek ízlés szerint mi tetszik). Ha lett volna otthon citrom, egy gerezdet még abból is beleerőszakolok.

190 fokos előmelegített sütőben sütöttem, pirongattam a kis drágákat egészen addig, amíg gyönyörű aranybarnára, ropogósra nem sültek. Azt pedig nem kellett nagyon ellenőrizgetni, hogy megsült-e, hiszen a pirulás ideje alatt ilyen kis friss hús nem is tehet mást. (De aki szeretné, a mel vagy comb vastagabb részébe szúrt fogpiszkálóval elvégezheti a próbát.)

Nagyon finom, nagyon zsenge fogás került az asztalunkra, azonban a bébicsirkét csak azon kedves étkezőknek ajánlom, akik nem kapnak frászt attól, hogy kézzel is meg kell fogni az étket. Tamásnál ez problémát jelentett, így ő csak a késsel és villával lefosztható részeket fogyasztotta el, a "gallyassa" pedig nekem maradt. Ez ellen azonban cseppet se tiltakoztam, hiszem ott bújnak meg a legfinomabb falatok és amúgy se vagyok nagy rajongója a csirkemellnek.

Szóval összegezve a bébicsirke projektet: nagyon finom volt, enni picit macerás, de nekem boldog a tudat, hogy ilyet is készítettem. :-)))

2 megjegyzés:

Zsu írta...

Szia!
Biztosan nagyon fincsi volt :) Hol lehet bébicsirkét szerezni?

Zsuci írta...

Én a nagycsarnokban vettem, Józsinál, a Mészársteak-ben. Úgy emlékszem azt mondta, h mindig csütörtökön kapják a pipiket.