2012. szeptember 14., péntek

Beköszöntött az ősz - zöldborsó krémleves

Nos igen, újra itt. Sok-sok hét és még több történés után. Eltelt a nyár, volt sok munka és némi pihenés, aztán ... nos igen, asszony lett a lányból, aki aztán nászútra is utazott. :-) De lassan igyekszem visszatérni, felvenni a fonalat és ütemesen iktatni a bejegyzéseket.

Most például, hogy a hőmérsékleti érték ilyen drasztikus csökkenést szenvedett el, kifejezetten jól esik egy kellemes leves és lassacskán egyre nagyobb affinitást érez mindenki, hogy a nyári melegek után bekapcsolja a tűzhelyet, sütőt.

Így tettem én is tegnap (és azért a nyáron is előfordult, hogy tovább hevítettem az egyébként egész tűrhető hőmérsékletű lakásunkat) és ez a finom leves lett az eredménye.



Hozzávalók (2-3 személyre):

  • Kb. 40 dkg fagyasztott (jobb esetben friss) zöldborsó
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 6 dl alaplé vagy víz + bio zöldségleves kocka
  • bors, kevés vaj vagy olaj
  • fél dl tejszín
  • néhány kockányi száraz kenyér
Az elkészítés igen egyszerű, az eredmény pedig nagyon finom. Épp ezért nem nagy erőfeszítés nekilátni.
Először megpucoltam a hagymát és üvegesre pirítottam kevés olajon. Erre rádobtam a borsót, a fokhagymát és felöntöttem az alaplével (ha elég sós, nem kell tovább sózni - de közben kóstolással ellenőrizhetjük, megfelelő-e a végeredmény).

Lassú forrás közben kb. 6-8 percig főztem, majd botmixert ragadtam és krémesítettem a levest, ezután hozzáadtam a tejszínt, tekertem bele egy jó adag borsot és összeforrósítottam. Sűrítésként száraz kenyér belsejéből használtam hozzá pár kockányit. Ezt beledobtam a szinte kész levesbe és újra átmozgattam a lábasban a botmixert.

Este nagy sikert aratott az újdonsült férjemnél. :-)

Nincsenek megjegyzések: