2012. október 6., szombat

Avokádós tonhalkrém



Egy családi látogatás alkalmával kínáltak minket egy nagyon finom tonhalkrémmel, aminek el is kértem a receptjét. Aztán most eszembe jutott, hogy jó lenne elkészíteni, és az aktuális készleteim szerint picit módosítottam is rajta - nem ártott neki.

Hozzávalók:

  • 2 tonhal konzerv
  • 2-3 ek olivaolaj (ha nem olajos a hal)
  • 1 kicsi fej vöröshagyma
  • 1 nagy evőkanál tejföl
  • 3 ek majonéz
  • 10-12 szem kapribogyó
  • néhány csepp balzsamecet (el is hagyható)
  • 1 érett avokádó
  • 2 főtt tojás
  • 1 tk citromlé
  • só, bors ízlés szerint

Ezek a mennyiségek az éhes szájak számának függvényében nyilván felezhetők, vagy akár duplázhatók is.

A krém elkészítése nem okozhat különösebb gondot, mosatlant se nagyon eredményez, és akár órákkal korábban, vagy előző este is összedobható.

Első lépésben megfőztem 2 tojást. Amíg ez elkészült, egy közepes tálba borogattam a halat, a nagyon apróra vágott hagymát és kapribogyót, hozzáadtam az olivaolajat (mert nekem sós lében eltett halam volt), ezután a tejföl, a majonéz, a citromlé és a balzsamecet következett.

Elkevertem az eddig a tálba került hozzávalókat, majd kettévágtam az avokádót, kivettem a magját és a puha zöld belét kiskanállal belekapartam a tálba. Egy villával szétnyomkodtam, majd a készülő krémhez adtam az apró kockákra vágott keménytojásokat is.

Végül pici sóval és borssal ízesítettem és a tálat letakarva hűtőbe tettem pár órára.

Jó kis kencefice ez,  tulajdonképp csak minden hozzávalót jól össze kell kutyulni, és a végeredmény sokféle alkalommal felhasználható. Akár egy hidegtálas baráti összejövetel során, akár egy többfogásos ebéd/vacsora előételeként szerepelhet, de szuper és tápláló reggeli vagy vacsora is válhat belőle. És természetesen az avokádó nélkül is működhet a dolog, ha az nem áll rendelkezésre.

Nincsenek megjegyzések: