2012. október 2., kedd

Kókuszos sütőtök krémleves



Itt a sütőtök szezon, így nem lehet kihagyni egy ilyen finom és egyszerű ételt a listáról. Persze ha szereti valaki a sütőtököt, nehéz megállni, hogy ne egye meg a sült tökdarabokat egyenesen a tepsiből.

Nagyon könnyen elkészíthető levesről van szó, minimális számú hozzávalóval, ezért nem is kell sok szót fecsérelni feleslegesen, el kell készíteni és kész. :)

Hozzávalók:

  • 1 közepes sütőtök
  • víz (a kívánt sűrűséghez szükséges mennyiség)
  • só, bors
  • 400 ml kókusztej
  • 1 dl tejszín
Sok sütőtök krémleves indul úgy, hogy a nyers tököt megfőzik. Szerintem sokkal finomabb ez a verzió. A tököt meghámoztam és feldaraboltam, és egy tepsiben 180 fokon puhára sütöttem. A sült falatokkal remek karamellizált ízek adódnak a leveshez.

A sült sütőtököt egy nagyobb lábasba pakoltam, felöltöttem először egy kevés vízzel és botmixerrel átdózeroltam. Az akkor még nagyon sűrű masszához hozzáadtam a kókusztejet, sóztam, borsoztam, és melegíteni kezdtem.

Ahogy a leves kezdett összeállni, hozzáadtam a tejszínt és hígítottam még egy picit vízzel, illetve sóval és borssal beállítottam a végleges ízesítést. Rottyant egyet-kettőt, és már kapcsoltam is le alatta a főzőlapot.

Mi csak így magában kanalaztuk, de el tudom képzelni akár pirított bacon-nel, de jóféle sós sajtdarabkákkal is.

Nincsenek megjegyzések: