2012. október 3., szerda

Összedobálós túrós süti



Bólyi túrós, illetve lusta asszony rétese néven ismert leginkább ez a nagyon egyszerűen elkészíthető, mégis igen finom süti. Én bontom a formát és vannak dolgok, amiket az eljárás alapján nevezek el. Van például több helyen olyan fagyi, amit nem gombócokban kapunk, hanem egy lapáttal kenik a tölcsérre. Na, az nekem az odab@szós fagyi. (Én kérek elnézést!) :)

Szóval... visszatérve a sütihez... először otthon ettem ilyet, anyukám készítette. Mivel most nem igazán vagyok alkalmas a hosszú ideig tartó, macerás sütögetésre, de az itthonülés és műtétvárás arra késztet, hogy a)halálra unjam magam, b) olyasmiket gondoljak, hogy szeretnék még pár jó tenni a szörnyességek előtt. Ezért a hétvégére készülve összehoztam ezt a finomságot.

Hozzávalók egy tisztességes adaghoz (kb. 20-22 cm x 30 cm-es tepsi):

  • 25 dkg rétesliszt
  • 18 dkg cukor (nálam fele kristály, fele barna)
  • 2 citrom reszelt héja
  • fél csomag sütőpor
  • 2-3 tk. vaníliáscukor vagy vaníliaesszencia
  • 1 csipet só
  • fél kg túró
  • kb. 2 dl tejföl (én most kéket, vagyis alacsonyabb zsírtartalmút használtam)
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 10 dkg vaj
Előkészítés címszó alatt a következők történtek:
1) Előmelegítettem a sütőt 180 fokra,
2) Egy tálba kimértem a lisztet és a cukrot, hozzáadtam a sütőport, egy pici sót és belereszeltem a citromok héját, majd az egészet alaposan elvegyítettem.
3) Egy erre alkalmas edénykében habverővel alaposan elkevertem a tojásokat
4) 5 dkg vajjal alaposan kikencéztem a tepsit
5) Illetve a kezem ügyébe készítettem minden további hozzávalót.

Ezután pikk-pakk összeállítottam a sütit. A kivajazott tepsibe beleszórtam a lisztes keverék felét, majd ezen egyenletesen eloszlattam a túrót. Az eddig a tepsibe került rétegeket meglocsoltam a vaníliaesszenciával, majd kanállal próbáltam nagyjából egyenletesen rálocsolni a tejfölt.

Itt következett a lisztes kevercs másik fele, rászórva az eddigiekre, erre aztán kis darabákra vágva rádobáltam a maradék vajat, a sor végén pedig az egészet meglocsoltam a tojással elkevert tejjel.

A tepsit az előmelegített sütőbe toltam és körülbelül 35-40 percig sütöttem, míg szépen elkezdett aranyos barnára váltani a teteje. Ezután kivettem a sütőből, hűlni hagytam, majd amikor már langyos volt, óvatosan szeletekre vágtam és megszórtam egy vékony réten porcukorral.

Még Tamásnál is nagy sikere volt, pedig ő finoman szólva sem rajong a túróért. Reggelire kicsit megmelegítve is isteni.

2 megjegyzés:

Ákos írta...

Esetleg, bele lehetne írni, hogy a sütőport az elején kell beletenni. Akkor más kezdő próbálkozó nem fut bele a hibámba.

Zsuci írta...

Kedves Ákos!
Ez a mozzanat valóban kimaradt, póttoltam.
Későbbi próbálákozásokhoz súgóként: a száraz alapanyagok mindig együtt mozognak, és a végén vegyülnek a nedves alapanyagokkal.

Remélem azért így is finom lett a süti! :)