2012. december 17., hétfő

Mousse au chocolat...

... ahogy a művelt franszia mondja... vagyis csokimussz. :)))


Nem is akármilyen! Veszélyesen csokis, brutálisan finom csokimussz. A karácsonyi menük tuti résztvevője nálunk.

A hozzávalók (8-10 főre):
  • 30 dkg jó minőségű étcsoki (60%-osat használtam)
  • 4 tojássárgája
  • 13 dkg cukor (én barnacukrot használtam)
  • 50 ml tejszín
  • 25 dkg tojásfehérje
Az elkészítése igen egyszerű, kezdőknek is simán vállalható, és ami szintén szerethető tulajdonsága, hogy (legalább néhány órával) előre kell elkészíteni. Az ízesítés pedig számtalan irányt vehet, én most például klasszikusként egy fél narancs héját reszeltem hozzá.

A cukrot kimértem, a tojásokat 1-1 tálba szétválasztottam.
A csokit (nekem most pasztilla volt, de ha táblás, darabokra törve) egy üvegtálban, vízgőz fölött felolvasztottam. (Nem kell lobogó víz hozzá, inkább csak olyan sistergős, éppen forrni készülős, hogy a csoki meg ne égjen.)
Amíg a csoki olvadt, a tojássárgájákat 2-3 evőkanálnyi cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tejszínt is.
A tojássárgájás masszát és a narancshéjat a felolvadt csokihoz kevertem, majd a tojásfehérjéket egy csipet sóval és a maradék cukorral kemény habbá vertem. (A cukrot nem rögtön és nem egyszerre kell hozzáadni. Amikor kezd fehéredni a hab, kanalanként adagoltam hozzá.)

A kemény habot végül óvatosan hozzáforgattam a csokis masszához és a kész krémet formákba (jelen esetben borospoharakba) adagoltam.
Ezután minimum pár órás, de akár egy éjszakás hűtés, majd pedig a masszív kulináris élvezet következett.

Kis kiegészítés: a képen a pohárban látható adag óriási! A mussz isteni, fenomenális, ugyanakkor elképesztően tömény élvezet. A fenti adagot minimum 8, de 10 adagra porcióznám legközelebb.

(Terveim szerint különféle ízesítések próbája következik. Lesz karácsonyi (gyömbéres-szegfűszeges), chilis, és ki tudja még mi jut eszünkbe.)

* - Gyakran a konyhában tüsténkedőknek további jó hír: több tojásfehérjét igényel a dolog, mint amennyit a szükséges tojássárgájákkal járó mennyiség szolgáltat. Ergo a fagyasztóban pihenő fehérjék felhasználásának remek megoldása lehet.

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Veszélyesen és brutálisan csokis?? Nekem való igazán, elmentve kipróbálásra! :))

Zsuci írta...

Helyes! :-)