2012. december 8., szombat

Tepsiben sült tarja gyökérzöldségekkel



Magam se gondoltam, hogy ez egy siker kaja lesz, de végül nagyon szerettük. Inkább csak a "dobjunk össze valamit gyorsan, hogy minden macera nélkül süldögéljen a sütőben" elv vezérelt. De általában az ilyen lassan sülő husikák mindig sikerre futnak, szóval most sem csalódtam.


Hozzávalók:
  • annyi szelet tarja, amennyit szeretnénk :-) - nálunk 4 szelet
  • 3-3 szép szál sárgarépa és petrezselyemgyökér
  • 1 kisebb fej hagyma (nem kell hogy domináljon)
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • só, bors
Előkészítés címszó alatt megmostam és szárazra töröltem a hússzeleteket, illeve megtisztítottam és vastagabb karikákra vágtam a zöldségeket.
A húsokat sóztam és borsoztam, majd egy tepsibe fektettem, rá- és köré dobáltam a zöldségeket, végül alufóliával letakarva sütöttem 160 fokon amíg a hús szinte készre puhult (kb. 70-80 perc). Ezután levettem a fóliát és a hőfokot 190-re emelve rövid ideig még rápirítottam.

A zöldségek finom puhára párolódtak és isteni ízeket adtak át a húsnak, a bennük lévő cukor pedig nagyon finoman karamellizálódott.

Sütőtökös krumplipürével ettük, a kissé édeskés püré nagyon jó társnak bizonyult.

Nincsenek megjegyzések: